W dzisiejszym artykule opiszemy w jaki sposób można rozpocząć promowanie produktów swojej firmy w Google Ads. Zapraszamy do lektury:
Co trzeba zrobić żeby skorzystać z reklam?
Rozpoczęcie działań promocyjnych w Google Ads jest bardzo proste. Zaczynamy przede wszystkim od założenia konta usługowego na stronie ads.google.com. Gdy już to zrobisz, zaloguj się do panelu, w którym można konfigurować ustawienia reklam.
W samym koncie obowiązuje pewna hierarchia – reklamy gromadzone są w grupach, te z kolei w kampaniach. Pozwala to w prosty sposób segregować działania promocyjne. Ważne jest aby już na etapie zakładania kampanii i grup przemyśleć ich układ i nazewnictwo.
Korzystając z reklam Google Ads w każdej chwili możesz zdecydować się na modyfikację prowadzonych działań. Jeśli chcesz poszerzyć kampanię o wyświetlenia na kolejnych frazach lub zmienić listę dotychczasowych słów kluczowych, albo także chcesz chwilowo wstrzymać promocję, to nie ma problemu. Co ciekawe możesz skierować swoje reklamy do konkretnej narodowości, państwa albo do kilku państw jendoczesnie.
Jak wygląda reklama?
Podczas tworzenia reklam, powinieneś na starcie ustalić kilka rzeczy. Między innymi: tytuł, treść i frazy, pod którymi będzie się wyświetlać reklama. Powinieneś również ustalić budżet, jakim dysponujesz.
By dodać nowy komunikat, wejdź do danej grupy, a następnie w zakładkę Reklamy → +Reklama → Reklama tekstowa (innymi opcjami na początku nie musisz się przejmować)
Możemy ustawić konkretne parametry:
Tytuł – powinien mieć maksymalnie 30 znaków
Treść – składa się z jednego pola tekstu z maksymalnie 80 znakami
Wyświetlany adres – adres, który będzie wyświetlał się poniżej reklamy
Końcowy URL – adres, na który kierujemy reklamę
Po ustawieniu wszystkiego – klikamy „zapisz reklamę”.
Słowa kluczowe:
Niezależnie od wyboru, powinieneś wybrać również słowa i frazy, pod którymi powinna wyświetlać się reklama. Frazy mogą być wprowadzane na różne sposoby (według różnych typów dopasowania):
Jeśli użyjesz samych fraz, bez wykorzystania dodatkowych znaków przy wyszukiwaniu wyrażeń zbliżonych do nich znaczeniowo.
Jeśli wpiszemy frazy w cudzysłowie, system będzie je traktował jako całość.
Jeśli wprowadzimy frazę w nawiasie kwadratowym, reklama się wyświetli się dla konkretnego wyrażenia, niezawierającego dopisków.
Jeśli frazę poprzedzimy minusem, reklama nie pojawi się w wyszukanej frazie, gdzie znajdzie się to konkretnie słowo.
Następnie musimy ustalić maksymalną kwotę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie w link oraz za całą kampanię w ciągu dnia. Wartość pierwszą możemy zmienić za pomocą znacznika „Edytuj” poniżej nazwy danej grupy.
Z kolei budżet dzienny poszczególnych kampanii ustawisz bezpośrednio w ich spisie klikając w wyświetlaną stawkę.
Jakie możliwości daje nam Google Ads?
Najważniejsza z zalet jakie daje nam ta usługa, to zdecydowanie możliwość natychmiastowego dotarcia do potencjalnych klientów. Reklamy możemy kierować do sprecyzowanych oczekiwań jednocześnie cały czas mając możliwość ustalania dodatkowych parametrów znajdujących się na liście kampanii w zakładce „Ustawienia”. Patrz na obrazek poniżej:
W artykule wspominamy jedynie o podstawach związanych z uruchomieniem pierwszej kampanii. Stawiając pierwsze kroki, łatwo dać się ponieść entuzjazmowi, rozpocząć wyświetlanie na frazach zbyt ogólnych. W efekcie możesz generować ruch, ale niekoniecznie przełoży się to na faktycznie zainteresowanie produktami. Pamiętaj też, że Google Ads to nie tylko płatne linki nad organicznymi wynikami wyszukiwania, ale to również remarketing, czy reklama w Gmail'u albo na Youtube'ie.
Musisz również pamiętać, że nie każda wizyta kończy zamówieniem usługi lub zakupem produktu, a skoro tak - ruch, który nie jest tematyczny, jest tylko obciążeniem.
Jak temu zapobiec? Przede wszystkim postaraj się lepiej dobierać frazy oraz stosować w nich dopasowania (wspomniane wcześniej używanie "cudzysłowów" i [nawiasów kwadratowych]) oraz wyrażeń negatywnych (minus przed frazą).
Innym zagrożeniem czekającym na początkujących użytkowników Google Ads jest przesadzenie z budżetem. Pamiętaj, że tylko część wejść spowoduje konwersję. Skoro tak, weź to pod uwagę w trakcie ustalania budżetu.
Podsumowanie:
Reklamy Google Ads dają nam bardzo dużo możliwości. Szybkie dotarcie do klienta, czy też zwiększenie ruchu na stronie. Warto również zadbać o wypozycjonowaniu swojej strony i zwracać uwagę na jej treść i optymalizację. Dodatkowo można również rozważyć promowanie swojej firmy na mediach społecznościowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz